دیدیم که «برند» جایگاه ویژه ای در رشد و سودآوریِ یه کسب و کار داره و در حقیقت با ارزش ترین داراییِ یک سازمان یا شرکت، برندِ اون سازمان و شرکت هستش. (البته یه شخص هم می تونه برای خودش «برند» داشته باشه که در جایگاه خودش مفصل توضیح خواهم داد)
اما یه برند خود به خود به وجود نمیاد و نیاز به برنامه ریزی، تخصص، دانش، تجربه، تلاش و پشتکار داره تا ذره ذره جون بگیره و در طول زمان ساخته بشه. اینجاست که با کارِ تخصصی و دقیقی به اسمِ «برندسازی» روبه رو می شیم.
شاید بد نباشه قبل از اینکه بریم سراغ تعریفِ «برندسازی» نگاهی گذرا به فواید برندسازی برایِ کسب و کارمون داشته باشیم.
فوایدِ برندسازی:
1. برندسازی باعث می شود بتوانید محصول خود را با قیمت بالاتری بفروشید.
2. به ایجاد ارزشِ افزوده برای سازمان کمک می کند.
3. باعث ایجاد گروه مشتریانِ وفادار می شود، یعنی یک پیوند عاطفی میان مشتری و برند.
ادامه مطلب
درباره این سایت